Βαρσοβία, μια ιδανική πόλη για οικογενειακές διακοπές

varsovia_gia_oikogeneiakes_diakopes_mylittleworldgr

Η Βαρσοβία, η πρωτεύουσα της Πολωνίας, είναι η πιο πρόσφατη πόλη που επισκεφτήκαμε οικογενειακώς κι έχω πολλά να σας πω (σας προετοιμάζω για πολλές φωτογραφίες)! Καταρχήν ξεπέρασε τις προσδοκίες μου, γιατί μπορεί να είχα διαβάσει και να ήξερα από πριν αρκετά σχετικά με την Βαρσοβία, όμως όταν ήμασταν εκεί πραγματικά με μάγεψε!

Βαρσοβία, ιστορικό κέντρο
Το γραφικό κέντρο της Βαρσοβίας από ψηλά

Το κέντρο της Βαρσοβίας

Αν όταν ακούτε για τη Βαρσοβία σκέφτεστε μια φτωχή πρώην Ανατολική χώρα τότε έχετε πέσει πολύ έξω.  Θα εκπλαγείτε με τα χρώματα και τις ομορφιές της.  Ο χαρακτήρας της καινούργιας πόλης είναι σύγχρονος με ουρανοξύστες και disigne-άτα κτίρια. Ενώ το ιστορικό κέντρο, δηλαδή η παλιά πόλη είναι γραφική και πανέμορφη.

Ανάκτορο του Πολιτισμού και της Επιστήμης της Βαρσοβίας
Το Ανάκτορο του Πολιτισμού και της Επιστήμης της Βαρσοβίας (θέα από το σπιτάκι που μείναμε)
Βαρσοβία-καινούργια-πόλη
Βλέπετε τους 3 καθαριστές τζαμιών που κρέμονται λες και κάνουν αναρρίχηση???

Το ταξίδι μας ξεκίνησε πολύ όμορφα αφού φτάνοντας στο διαμέρισμα που είχαμε νοικιάσει, είδαμε ότι ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν για 5 περίπου μέρες. Δηλαδή άνετο, καθαρό, καινούργιο, με θέα στο κέντρο της πόλης και μόλις 15-20  λεπτά ποδαράτο από το ιστορικό κέντρο.

Βαρσοβία οικογενειακές διακοπές
Μόλις ξύπνησε και κοιτάζει τη θέα από ψηλά!

Στις διακοπές μας στο εξωτερικό,  συνήθως επιλέγουμε να νοικιάζουμε μικρά, cozy σπιτάκια γιατί είναι πιο ευρύχωρα και πιο οικονομικά. Επίσης, συνήθως έχουν περισσότερες ανέσεις (πχ εξοπλισμένη κουζίνα) για μια οικογένεια από ότι ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Επιπλέον, προτιμάμε να δοκιμάζουμε τις τοπικές λιχουδιές κάθε τόπου, όπως τις  παρακάτω που αγοράζαμε καθημερινά από τον φούρνο της γειτονιάς.

Τι να πρωτο-διαλέξεις!!!

Η πρώτη εικόνα της Βαρσοβίας ήταν τα πανέμορφα, τεράστια και καταπράσινα πάρκα της σε διάφορα σημεία της πόλης. Μιας και πήγαμε στα μέσα του Οκτώβρη, ο καιρός ήταν απίστευτα υπέροχος, και τα χρώματα του φθινοπώρου βρίσκονταν σε οργασμό!

Βαρσοβία, ιστορικό-κέντρο
Ω,ναι! Είναι ένα τεράστιο, καταπράσινο πάρκο στο κέντρο της πόλης!

Το ιστορικό κέντρο της Βαρσοβίας

Βλέποντας την παλιά πόλη της Βαρσοβίας (Stare Miasto) δύσκολα θα πιστέψεις ότι το ιστορικό κέντρο είχε μετατραπεί σε σωρό ερειπίων κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο, αποκαταστάθηκε με απόλυτο σεβασμό στην Ιστορία μέσα από παλιές φωτογραφίες και πίνακες του 18ου αιώνα.

Βαρσοβία-οικογενειακό-ταξίδι

Το ιστορικό κέντρο λοιπόν είναι γραφικό και πανέμορφο, άλλωστε η Unesco το έχει εντάξει στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Βαρσοβία, ιστορικό κέντρο

Περπατώντας στο ιστορικό κέντρο, κάναμε στάση στην Πλατεία του Κάστρου για να θαυμάσουμε την κολόνα του Ζίγκμουντ που θεωρείται σήμα κατατεθέν της πόλης. Περπατήσαμε κατά μήκος της περίφημης οδού Krakowskie Przedmiesci, όπου συναντήσαμε τη νεοκλασική εκκλησία της Αγ. Άννας, το προεδρικό μέγαρο και το πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας.

Βαρσοβία-κολόνα-του-Ζιγκμουντ
Η κολόνα του Ζίγκμουντ

Ανεβήκαμε αρκετά σκαλιά (αλλά πιστέψτε με άξιζε τον κόπο) στο Taras Widokowy (old town observation terrace). Εκεί απολαύσαμε την πανοραμική θέα της παλιάς αλλά και της καινούργιας πόλης και του ποταμού Βιστούλα που διαρρέει το κέντρο της Βαρσοβίας.

Βαρσοβία, ποταμός Βιστούλας
Στις όχθες του ποταμού Βιστούλα

Βαρσοβία, οικογενειακές διακοπές

Επίσης, αναζητήσαμε και θαυμάσαμε και το πολύ γνωστό άγαλμα της Γοργόνας (αλλά δυστυχώς ξέχασα να το φωτογραφήσω)!

Το κάστρο της Βαρσοβίας

Η βόλτα μας συνεχίστηκε με το τουριστικό τρενάκι που μας έκανε βόλτα σε όλο το ιστορικό κέντρο και, ανάμεσα σε άλλα, ξεχωρίσαμε το κάστρο της Βαρσοβίας.

Βαρσοβία, το κάστρο castle Warsow

Κάστρο της Βαρσοβίας Castle of Warsow

Πολύ εντυπωσιακό ήταν και το Multimedia Fountain Park. Είναι ένα μεγάλο πάρκο με ατελείωτα συντριβάνια, όπου οι πίδακες νερού χοροπηδούσαν και ο χρωματιστός φωτισμός (όταν νύχτωσε) εναλλασσόταν. Αν πάτε Μάιο ή Ιούνιο θα δείτε ένα φαντασμαγορικό σόου με το νερό να χορεύει στο ρυθμό της μουσικής και των χρωμάτων (όπως πληροφορηθήκαμε)!

Βαρσοβία-Warsow-multimedia-fountain-park
Οι μικρέ κυρίες ποζάρουν!

Να εδώ οι μικρές τα λένε με τον κύριο!

Ο Ζωολογικός κήπος της Βαρσοβίας

Επόμενη στάση μας ήταν ο Ζωολογικός Κήπος της Βαρσοβίας όπου περάσαμε εξαιρετικά! Στη Βαρσοβία, ο ζωολογικός κήπος είναι αρκετά μεγάλος, περιποιημένος, με όμορφα ζώα, πουλιά, αράχνες, φίδια, κτλ, αλλά και δύο υπέροχα ενυδρεία!

Βαρσοβία, ζωολογικός κήπος Warsow zoo

Βαρσοβία ζωολογικός κήπος -Warsow zoo

Το ξύλινο καροτσάκι, που μπήκαν στην αρχή και τα δύο κορίτσια και μετά η μία τραβούσε την άλλη, ήταν έξυπνη παροχή του ζωολογικού κήπου!

Αυτό το ξύλινο καροτσάκι είναι φοβερό για να μεταφέρεις τα παιδιά!

Ο ζωολογικό κήπος έμοιαζε με ένα μεγάλο πάρκο που δεξιά κι αριστερά υπήρχαν διάφορα ζώα, τα οποία ήταν αρκετά ζωηρά κι όχι σαν αποβλακωμένα!

Βαρσοβία ζωολογικός κήπος -Warsow zoo
Βλέπετε το σκιουράκι στη ρίζα του δέντρου? Είναι τόσο χαριτωμένο!

Περάσαμε σχεδόν μία ολόκληρη μέρα στον ζωολογικό κήπο κι επειδή ο καιρός ήταν υπέροχος, απολαύσαμε κι από ένα παγωτό! Το μόνο μειονέκτημα ήταν ότι δεν υπήρχε εστιατόριο για φαγητό παρά μόνο μερικά κιόσκια με ποιότητα φαγητού κάτω του μετρίου!

Ημερήσια εκδρομή στα περίχωρα της Βαρσοβίας

Καθώς είχαμε ενοικιάσει αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις μας, κάναμε μία ημερήσια εκδρομή στο οικολογικό πάρκο Bolimow Landscape Park (Bolimowski Park Krajobrazowy).

Bolimow Landscape Park, Bolimowski Park Krajobrazowy, Poland

Το πάρκο αυτό απέχει περίπου 40 λεπτά από το κέντρο της Βαρσοβίας και είναι ουσιαστικά ένα αρκετά μεγάλο δάσος με πανύψηλα δέντρα και υπέροχη φύση!

Εκεί κάναμε πικ νικ, τρέξαμε στο δάσος, παρατηρήσαμε τα διάφορα είδη μανιταριών και βλάστησης, παίξαμε και χαλαρώσαμε.

Nieborow Palace

Η επόμενη στάση της εκδρομής μας ήταν το Nieborow Palace και τα δύο του πάρκα. Το Nieborow Palace είναι ένα καλοδιατηρημένο παλάτι με ωραία συλλογή από πίνακες ζωγραφικής, κεραμικά, χαλιά, κτλ. Στο παλάτι αυτό φαίνεται πως ζούσε η Πολωνική Αριστοκρατία.

Βόλτα στη λίμνη!

Τα δύο του πάρκα ήταν καταπληκτικά, με δύο μεγάλες λίμνες με πάπιες, υπέροχη βλάστηση κι απίστευτα φθινοπωρινά χρώματα. Αξίζει να την κάνετε αυτή την εκδρομή!

Nieborow Palace and Park
Τα κορίτσια έκαναν και λίγες ασκήσεις για να ξεμουδιάσουν!!!

Το Copernicus Sciense Center στη Βαρσοβία

Για το τέλος άφησα να σας πω για το φοβερό Copernicus Sciense Center καθώς και το Πλανητάριο της Βαρσοβίας. Το Πλανητάριο της Βαρσοβίας βρίσκεται δίπλα από το Ινστιτούτο Κοπέρνικος και είναι αρκετά καλό και διαδραστικό για όλη την οικογένεια!

Warsow Planerarium
Η Ελένη μαθαίνει για τον ήλιο
Η Έλλη ντύθηκε αστροναύτης!!
Warsow Planetarium
Η Έλλη “ταξιδεύει” με το διαστημόπλοιο!
Μαθαίνουμε για τις κλιματικές αλλαγές

Το Copernicus Sciense Center στη Βαρσοβία είναι ότι πιο ωραίο, διαδραστικό, βιωματικό και σύγχρονο έχουμε επισκεφτεί! Απευθύνεται σε παιδιά από 0 έως 16 ετών. Έχει ξεχωριστό τμήμα για τα μικρά έως 5 ετών και διαφορετικά τμήματα για τα μεγαλύτερα παιδιά.

Copernicus Sciense Center
Τα παιδιά μαθαίνουν να χειρίζονται το ρομπότ!

Τα κορίτσια μου συμμετείχαν σε διαδραστικά “πειράματα” με το νερό, τον αέρα, τον ατμό, τον ήχο και κυριολεκτικά ξετρελάθηκαν!

Warsow Planetarium
΄Ένα μαντήλι “ταξιδεύει” με τη δύναμη του αέρα ανάμεσα στους σωλήνες!

Είναι σε έναν πολύ μεγάλο κτίριο, που διαθέτει καφετέρια κι εστιατόριο και θα χρειαστείτε περίπου 3 ώρες για να το δείτε όλο.

Πειράματα!
Μπαλάκια και αέρας!

Εμείς πήγαμε δύο φορές καθώς την πρώτη φορά δεν καταφέραμε να βρούμε εισιτήριο για να μπούμε. Οπότε, σας συμβουλεύω να αγοράσετε ηλεκτρονικά τα εισιτήρια σας τουλάχιστον 3 ημέρες νωρίτερα!

Εν κινήσει!
Ήχος κι αέρας!

Για να είμαστε σε επαφή, γραφτείτε στο newletter (κλικ εδώ)  ή ακολουθήστε με στο Instagram (κλικ εδώ) και στο Facebook (κλικ εδώ).

Συνοπτικά το ταξίδι μας στη Βαρσοβία

Η εμπειρία μας από το οικογενειακό μας ταξίδι στη Βαρσοβία συνοψίζεται στα παρακάτω:

-Πρόκειται για μια πανέμορφη και γραφική πόλη, ιδανική για οικογενειακές διακοπές.

-Ο καιρός έπαιξε σπουδαίο ρόλο για να απολαύσουμε τις ομορφιές της Βαρσοβίας στο έπακρο. Επομένως, θα σας πρότεινα να επισκεφτείτε τη Βαρσοβία την Άνοιξη ή το Φθινόπωρο.

-Είναι μια αρκετά πιο οικονομική πόλη από την Αθήνα. Το νόμισμά της είναι το Ζλότι και για να συγκρίνουμε τις τιμές με το ευρώ, εμείς αναζητήσαμε sites που μιλάνε για το cost of living.

-Συνάλλαγμα κάναμε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Μας έδωσαν  τη δυνατότητα στην επιστροφή να ξανά αλλάξουμε τα Ζλότι σε Ευρώ σε περίπτωση που μας περίσσευαν.

-Τα μέσα μεταφοράς δεν τα χρησιμοποιήσαμε γιατί είχαμε νοικιάσει αυτοκίνητο με αρκετά χαμηλό κόστος. Το αυτοκίνητο το παραλάβαμε από το αεροδρόμιο κι εκεί το επιστρέψαμε.

-Η πόλη αυτή έχει πάρα πολλά αξιοθέατα, παλάτια, πάρκα και κήπους που αξίζει να επισκεφτείτε. Εμείς αφήσαμε αρκετά για να τα δούμε σε επόμενο ταξίδι μας.

-Για το Kopernicus Sciense Center χρειάζεται να αγοράσετε εισιτήρια on line μερικές ημέρες πριν. Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ και εισιτήρια εδώ.

Το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν ένα από τα πιο όμορφα που έχουμε κάνει (ίσως το ομορφότερο)!

Βαρσοβία, οικογενειακές διακοπές

Μέχρι το επόμενο ταξίδι… σας φιλώ!

Δείτε επίσης

My Little World

Καλώς ήρθατε στο blog μου! Είμαι η Σωτηρία, μαμά της Ελένης και της Έλλης και σύζυγος του Δημήτρη. Μαζί σας μοιράζομαι στιγμές, σκέψεις, δημιουργίες! Σας ευχαριστώ που επισκεφτήκατε το blog μου. Θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!